Vyhledávají lidé kosmetické a estetické služby během pandemie COVID-19? Vrátí se klienti zpátky do salonů a klinik? Kolik z nich se vrátí a kdy můžete očekávat jejich návrat? 

Jakožto majitel estetického centra nebo kliniky si tyto otázky pravděpodobně pokládáte každý den. 

Díky dotazníkům, které vyplnilo 3 000 lidí z 5 zemích – USA, Jižní Koreji, Austrálie, Velká Británie a Španělska, už známe na tyto otázky i odpovědi. Průzkum byl zhotoven počátkem května 2020 a se svými výsledky přinesl jasnější představu o tom, jaký je postoj lidí vůči estetickým ošetřením během pandemie.

85% respondentů uvedlo, že by se do estetických center vrátili do 12 měsíců od uvolnění nařízených opatření. 31% respondentů je obzvláště netrpělivých a hned by si sjednali termín pokud by to bylo možné. Data obdržená studií jsou však optimistická. Estetický sektor bude krizí zasažen méně, než analytici předpovídali na začátku pandemie. Psychologové tuto situaci vysvětlují jako nutkavou potřebu lidí, se o sebe starat a cítit se dobře ve vlastní kůži. Estetické procedury hrají podstatně důležitou roli u sebevědomí jedinců. Podle průzkumu 34% žen a 26% mužů jeví nespokojenost kvůli jejich zanedbanému vzhledu během karantény. 

Jaké jsou hlavní obavy klientů při návštěvě estetického centra?

51% respondentů má obavu, že se virem nakazí přímo v estetickém centru a 44% poukazuje na ekonomickou nejistotu, což jim brání v rezervaci. 

Hygiena a dostatečné rozestupy jsou jedny z hlavních obav přes 75% respondentů. Lidé nechtějí navštěvovat místa, kde by se shromažďovalo více lidí najednou. Přibližně 34% respondentů uvádí, že by navštívilo estetické centrum, které je neustále informuje o přijatých bezpečnostních a hygienických opatřeních. 

Která estetická ošetření dnešní klienti preferují?

Na prvním místě jsou jednoznačně procedury pro obličej a tělo, stejně jako například masáže. Více než 44% respondentů, by se k takovému ošetření přihlásilo. Na druhém místě je laserové odstranění chloupků a v neposlední řadě výplně. Pravděpodobným důvodem, proč jsou výplně méně populární, je narušení integrity kůže a zvýšení rizika infekce.

Užitečné rady

Máme tady pár užitečných tipů, jak zajistit, aby se klienti při návratu do Vašeho centra cítili bezpečně.

 

  1. Komunikujte se svými zákazníky prostřednictvím reklam nebo příspěvků na sociálních sítí, jaká bezpečnostní opatření ve svém estetickém centru přijímáte. 
  2. Snažte se o konzultace online.
  3. Vyvarujte se shlukování většího množství lidí ve Vašem centru. Pokud je to možné, oddělte pro zákazníky různé vstupy a výstupy z centra. 
  4. Uspořádejte si harmonogram tak, aby zákazníci nemuseli zbytečně dlouho čekat na recepci.
  5. Vždy si vyhraďte chvíli času po každém klientovi na dezinfekci ordinance a recepce.
  6. Mějte připravenou dezinfekci na ruce na recepci pro každého příchozího klienta.
  7. Oddělejte z recepce samoobslužné kávovary, časopisy a brožury. Zamezíte tak zbytečnému šíření bakterií.
  8. Používejte jednorázové ručníky/papír na ruce na toaletách.
  9. Připravte si čestné prohlášení, že je pacient zcela zdravý a netrpí žádnými příznaky COVIDU-19 před vstupem do ordinace.
  10. Mějte možnost platby kartou nebo nakupování online, abyste se pokud možno vyhnuli jakémukoliv kontaktu s penězi.
  11. Všichni zaměstnanci, včetně příchozích klientů by vždy měli mít nasazenou rošku.